March 6th, 2010

Renungan 20 Rabiulawal 1431H

Dari Abu Hurairah r.a., bahawasanya Rasulullah s.a.w bersabda, "Sesiapa yang mengajak ke arah kebaikan, maka dia memperolehi pahala seperti pahala-pahala orang yang mengikutnya, tanpa dikurangi sedikit pun dari pahala-pahala orang yang mengikutinya. Sedang sesiapa yang mengajak ke arah kejahatan, maka dia memperolehi dosa seperti dosa-dosa orang yang mengikutnya, tanpa dikurangi sedikit pun dari dosa-dosa orang yang mengikutinya."


Forwarded email


Sgt2 membuka minda. Marilah sama2 berusaha untuk menimba ilmu untuk tidak terus terjebak..


Kata-katanya ini adalah bertepatan dengan hadis Rasullulah:

"Berwaspadalah terhadap syaitan demi keselamatan agama kamu. Dia telah berputus asa untuk menyesatkan kamu dalam perkara-perkara besar, maka berjaga-jagalah supaya kamu tidak mengikutnya dalam perkara-perkara kecil."


Antara 'barangan mereka' yang telah dijadikan ikutan oleh kebanyakan dari kita.


1. Kita diajar dalam buku biologi, buku pemakanan (kajian dan terbitan para kafir ni) bahawa kalau nak dapat vitamin B dan kalau nak tambah darah kita kena makan hati haiwan dan hati ayam. tetapi sebenarnya Nabi kita tidak menggalakkan pemakanan organ dalaman. Nak ikut kafir ke nak ikut nabi kita? Sebenarnya makan hati ayam dapat melembabkan otak kita sbb hati merupakan organ dimana semua toksin akan dikumpulkan dan dineutralkan. so kepekatan toksin adalah tinggi di hati ayam. makanlah kita toksin tersebut serta bengaplah otak kita umat Islam sebab percaya buku sains keluaran kafir ini.

2.
Kita diajar dalam sains bahawa kopi tidak bagus untuk kesihatan. Namun sebenarnya kopi adalah antara minuman kegemaran Nabi kita selain susu dan madu. Cuba tengok Yahudi, mereka minum kopi, Starbuck. Profesor di UK yang Yahudi semua ada segelas kopi dit tangan mereka.

3.
Kita diajar memakan kambing tinggi kolesterol, namun kambing juga adalah makanan Nabi kita. Seolah-olah buku sains ni nak merendahkan pemakanan Nabi kita. Sebenarnya daging kambing adalah daging paling kurang kolesterol.


4. Kita diajar bahawa makan McDonalds adalah bagus, namun sebenarnya McDonalds adalah makanan yang sangat tinggi MSG dan kolesterolnya dan paling banyak lemak tepu trans.

5.
Para kafir ni juga menggalakkan kita minum dan makan makanan yang langsung tak berkhasiat, contohnya coke dan maggi. Coke tu sangatlah beracun, pastu sangat tidak bagus untuk kesihatan (gula tinggi, berasid, pH dalam lingkungan 3.5, ada racun tersembunyi). Dan para Melayu kita juga yang ketagih minum.

6
. Untuk pengetahuan, para kafir agen dajjal ni gak mengwar-warkan kebaikan minum soya (sebab USA merupakan pengeluar soya terbesar), namun sebenarnya soya dapat melemahkan kejantanan lelaki dan mengurangkan kesuburan lelaki dan perempuan. selain itu juga soya dapat meningkatkan risiko kanser payudara, kanser ovari, kanser prostat, serta melemahkan otak dan tulang sbb dalam soya ada hormon estrogen yang sama dgn estrogen kat wanita. pastu soya ada phytic acd yang membuatkan penyerapan kalsium, magnesium dan zinc yang penting untuk badan kita terjejas.


Tambah sikit…


Madu & habbatussawda disebut sebagai penawar (ubat) dalam Al-Quran/Hadith... Allah yang menurunkan Al-Quran & Hadith... DIAlah yang menciptakan manusia. Maka, DIAlah Yang Maha Mengetahui penawar terbaik untuk manusia ciptaanNYA.. Jadi kenapa perlu bergantung kepada ubat ciptaan Yahudi yang telah diketahui mempunyai kesan sampingan & menambah penyakit


Ini adalah sebahagian artikel dlm blog tersebut..sila bace dgn lebih lanjut di
http://holywar-efairy.blogspot.com/2009/12/pope-roman-peter-ii-cantus-benedictine.html

Dari segi pemakaian..pangkat..kerja..semua telah dirancang… Fikir2kan…you've always wanted before someone else does!   shared via "Malia Mam"