mt961013 (mt961013) wrote,
mt961013
mt961013

Kupas persoalan mengenal Allah

PERNAHKAH terlintas di hati anda menanyakan persoalan di mana tuhan? Atau pernah timbul persoalan di dalam hati anda bagaimana ingin menikmati rasa hidup bertuhan yang sejati? Pernahkah tiba-tiba di dalam keadaan sunyi, terdetik di hati anda ke mana arah hidup anda selepas ini?

Selain itu pernah juga tertanya apakah dicari dalam dunia? Jika sedang mencari jawapannya, anda wajar memiliki sebuah buku terbitan Must Read Sdn. Bhd. yang bertajuk, Bertanya Tentang Tuhan yang boleh kini telah berada pasaran.

Bertanya Tentang Tuhan adalah sebuah buku berkenaan sebuah kembara, iaitu perjalanan seorang hamba yang mencari cinta tuhan. Sebenarnya dalam hati setiap insan itu, ada satu kelopak permata yang sentiasa menyala-nyala ingin jawapan. Kadang-kadang berkelip, kadang-kala suram.

Buat pencari tuhan, jangan biarkan kelopak permata berkelip lagi, biarlah ia terus berjaya dengan jawapan pengetahuan. Sebanyak 10 bab mengupas pelbagai tajuk dengan dimulakan persoalan mengenal Allah dan diakhiri perbincang berhubung soal pintu taubat.

Yang menariknya dalam buku ini adalah plot kembara yang disusun seolah-olah buku ini sedang bercerita dengan pembaca. Ia adalah buku ilmiah, bukannya sebuah novel atau sebagainya. Kebijaksanaan penulis, Muhammad Nazri Rijal yang bertindak menjemput hati pembaca agar mengembara bersamanya, menerokai keindahan hakikat cinta tuhan.

Sulaman daripada kisah-kisah pencari tuhan terdahulu, pengalaman-pengalaman manusia seharian dan analogi mudah serta ditambah bait puisi madah telah mewarnakan lagi kembara dalam buku ini. Harapannya agar para pembaca dapat merasa manisnya saat-saat di sisi tuhan serta indahnya nikmat menyembah tuhan yang esa.

Buku ini juga cuba mengajak pembaca agar bersama terjun ke dalam aura penulis yang membawa mereka mengembara dari satu dimensi ke satu destinasi untuk lebih memahami hakikat cinta tuhan.

Buku setebal 164 muka surat yang berharga RM19.90 (Semenanjung Malaysia) dan RM22.90 (Sabah/Sarawak) terbitan Must Read Sdn. Bhd. itu boleh didapati pasaran berhampiran. Anda wajar memilikinya khususnya untuk generasi muda.



JUANI MUNIR ABU BAKAR Utusan Malaysia Online Bicara Agama 15/02/2013
Tags: allah
Subscribe

  • Post a new comment

    Error

    Anonymous comments are disabled in this journal

    default userpic

    Your IP address will be recorded 

  • 0 comments